Der er i dag omkring parkeringspladser med ladestolper til elbiler i København. Men det kan blive mange flere. Teknik- og Miljøforvaltningen har besluttet at antallet kan stige til 5.000. Dette eftersom den nuværende ramme på 1.000 elbilspladser beregnes at snart være opbrugt....
Halvt så mange boligområder i hovedstadsområdet lever i år op til ghettokriterierne sammenlignet med sidste år. På landsplan er der også sket et fald i boligområder med ghettostatus. Størstedelen af de resterende ghettoområder i Danmark bliver dog betragtet som ”hårde” ghettoer.
I København er indbyggerne stadig ikke tilbage i busser og metro, i normal udstrækning, efter coronapandemien ramte. Det viser tal fra Metroselskabet, som driver metroen, og Movia, som kører bybusserne, har lagt frem. Der mangler stadig næsten hver tredje passager. Det skriver TV2...
Byer forandres i disse år for at gøre dem bedre rustet til at modstå klimaforandringer.
I Askøgade på Østerbro er gården forandret til et godt eksempel på, hvordan håndtering af regnvand kan forenes med fornyelsen af et nedslidt gårdmiljø....
Skod skader miljøet, og man kan nemt komme af med sit skod i skraldespanden.
Selvom opgørelserne over gadeskrald peger på, at københavnerne generelt er blevet en smule bedre til at ramme skraldespanden, når de skal af med deres...
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.Ok